Text Size

Toţi angajaţii din restaurantele, bucătăria şi recepţia hotelurilor sunt OBLIGAŢI să aibă calificare

Publicitate

Hotelurile sunt obligate de la jumătatea lunii iunie ca toţi angajaţii din bucătărie, restaurante, baruri şi recepţie să fie calificaţi, iar minim 50% dintre agenţii de turism din agenţii trebuie să aibă atestat în domeniu, a declarat agenţiei MEDIAFAX Răzvan Filipescu, preşedintele ANT.


"Am urmărit îmbunătăţirea serviciilor oferite către turişti, dar şi a calităţii managementului agenţilor economici. Printre altele, am prevăzut, ca noutate, ca personalul să fie 100% calificat pentru partea de recepţie şi cea de alimentaţie publică din unităţile de cazare", a afirmat Filipescu.

Modificarea normelor metodologice pentru funcţionarea hotelurilor şi agenţiilor de turism a fost făcută printr-un ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT) intrat în vigoare la jumătatea lunii iunie.

Pentru calificarea personalului din hoteluri şi agenţii există licee de specialitate sau clase cu profil de turism, de stat sau private, şi centre de formare profesională private sau în cadrul agenţiilor judeţene de ocupare a forţei de muncă.

Anterior emiterii ordinului, personalul din recepţia hotelurilor şi motelurilor trebuia să fie calificat în proporţie de 100% la hotelurile de cinci stele, 90% la patru stele, 80% la hotelurile de trei stele şi 50% la hotelurile de o stea şi două stele. Personalul din baruri, restaurante şi bucătării trebuia să fie calificat în proporţie de 90% la cinci stele, 80% la patru stele, 60% la trei stele şi 40% la una şi două stele.

"Noi am considerat normal să fie personal calificat 100%, pentru că, indiferent dacă te duci la o stea sau la cinci stele, recepţionerul trebuie să fie calificat şi să ştie să vorbească o limbă străină şi să poată prezenta atracţiile turistice din zona respectivă. Şi la restaurante am considerat că trebuie calificare 100%, pentru că nu îţi poate face mâncare un şofer, de exemplu", a adăugat Filipescu.

Odată cu modificările ANT a început o serie de controale la firme pentru a constata dacă acestea au fost puse în practică. Aceştia vor solicita şi dovada înregistrării contractelor de muncă.

În cazul unor nereguli, amenzile pot ajunge până la 30.000 de lei.

Dacă până în luna iunie, hotelurile erau obligate să aibă două lifturi, unul pentru turişti, iar celălalt pentru marfă, reprezentanţii ANT au constatat că măsura nu putea fi îndeplinită de hotelurile construite înainte de 1990 şi, ca urmare, au renunţat la ea. S-a renunţat, de asemenea, la obligativitatea existenţei unui grup electrogen sau minim două surse de energie pentru hotelurile de 3-5 stele.

A fost introdusă, însă, şi obligativitatea clasificării cofetăriilor şi patiseriilor după număr de stele, exact cum se întâmplă în cazul hotelurilor şi restaurantelor.

Totodată, agenţiile de turism au fost obligate ca minim 50% din personal să fie calificat ca "agent de turism-ghid atestat prin certificat de absolvire a unui curs de calificare". Anterior, nu exista o astfel de prevedere.

În România sunt înregistrate peste 1.300 de hoteluri, care au 180.000 de locuri de cazare (circa 100.000 de camere). Numărul total au structurilor de cazare, incluzând hoteluri, moteluri, vile, pensiuni, campinguri etc. este de aproape 8.000 de unităţi. În România funcţionează şi în jur de 3.100 de agenţii de turism. sursa mediafax.ro

 

Publicitate
Banner

newsletter

Banner
Banner
Banner
Banner

autentificare

Traducere

English French German Hungarian Italian Portuguese Russian Spanish Turkish

Important

Euro Ghid HoReCa pune la dispozitia managerilor, administratorilor unitatilor de cazare si de alimentatie publica serviciul de achizitii "Cerere de Oferta".
Serviciul este GRATUIT fara obligatii financiare, promt si eficient. Folosind acest serviciu economisiti timp si bani, primind oferte de la mai multi furnizori intr-un timp cat mai scurt. Citeste...


____________________________________